...

E-mail instellen op mijn Iphone of Ipad

Nadat wij onze hosting hebben geactiveerd op jouw website kun je met deze simpele handleiding gemakkelijk zelf jouw emailadres(sen) instellen op je Iphone of Ipad.

Je e-mailadres instellen op je iPhone of iPad

Om je e-mailadres op je iPhone of iPad in te stellen, open je de Mail-app. Deze app is standaard op iedere iPhone en iPad aanwezig.

  • Heb je al een e-mailadres in de Mail-applicatie ingesteld? Ga dan naar Stap 1.
     
  • Heb je nog geen e-mailadres op de app ingesteld? Dan wordt er direct gevraagd om een e-mailaccount in te stellen. Ga in dat geval direct naar stap 3.


Stap 1

Open nu het ‘Instellingen‘-menu en druk op ‘Wachtwoorden en accounts‘.

Klik binnen instellingen op wachtwoorden en accounts


Stap 2

Kies nu ‘Nieuwe Account‘.

Wil je de instellingen van een bestaand emailadres wijzigen? Selecteer dan bij deze stap het desbetreffende emailadres in de lijst ‘ACCOUNTS’ en ga dan verder naar Stap 6.

Kies 'Nieuwe account'


Stap 3

Je ziet nu een overzicht van mogelijke e-mailaccounts. Omdat we een eigen e-mailadres willen toevoegen kiezen we hier voor ‘Andere‘.

Kies 'Andere'


Stap 4

Kies nu voor ‘Voeg mailaccount toe‘.

Kies voor 'Voeg mailaccount toe'

Als je via de Mail-app je e-mailadres instelt, wordt deze stap overgeslagen. Ga in dat geval door naar Stap 5.



Stap 5

Voeg nu de algemene gegevens van jouw e-mailaccount toe.

  • Naam: Vul hier de naam in waar je e-mails mee wil versturen en ontvangen.
  • E-mail: Vul hier je e-mailadres in.
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.
  • Beschrijving: Hier geef je een naam op waarmee je het e-mailaccount kunt onderscheiden van andere (e-mail)accounts.

Weet je het wachtwoord van je e-mailadres niet meer? Stel dan een nieuw wachtwoord in met de stappen uit het artikel ‘Ik wil het wachtwoord van mijn e-mailadres wijzigen’.

Vul de algemene gegevens in van jouw e-mailaccount


Stap 6

In het volgende venster kun je een keuze maken tussen het instellen van een IMAP– of POP3-account. In dit artikel geven we aan hoe je een IMAP-account instelt.POP3 of IMAP?

Kies hier IMAP.

Je zult zien dat een aantal gegevens al voor je zijn ingevuld.

De overige velden vul je in op basis van de onderstaande gegevens.

Server inkomende post

  • Hostnaam: vul hier je domeinnaam in (als jouw website bijvoorbeeld www.effectivedare.nl is, dan vul je hier dus effectivedare.nl in, zonder de ‘www.’ dus)
  • Gebruikersnaam: Vul hier je e-mailadres in.
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.

Server uitgaande post

  • Hostnaam: vul hier wederom je domeinnaam in (als jouw website bijvoorbeeld www.effectivedare.nl is, dan vul je hier dus effectivedare.nl in, zonder de ‘www.’ dus)
  • Gebruikersnaam: Vul hier je e-mailadres in.
  • Wachtwoord: Vul hier het wachtwoord van je e-mailadres in.

Let op: Op sommige iOS-versies kan bij ‘Server uitgaande post’ staan dat het invoeren van de gebruikersnaam en wachtwoord optioneel is.

Zorg er voor dat je hier alsnóg de gebruikersnaam (het e-mailadres) en het wachtwoord invoert. Doe je dit niet, dan zal je e-mailadres niet juist ingesteld zijn om e-mails te kunnen versturen.

Nadat alle gegevens zijn ingevuld, druk je op ‘Volgende‘.



Stap 7

Kies tot slot welke apps je aan het e-mailaccount wil koppelen en druk op ‘Bewaar‘ om jouw e-mailaccount te activeren.

kies apps

De configuratie van jouw e-mailadres is nu voltooid, je kan nu jouw e-mailadres gebruiken op je iPhone en iPad!

Om er zeker van te zijn dat de instellingen werken, raden we altijd aan om een testmail te verzenden vanuit je emailadres(sen) en een testmail te verzenden naar je emailadressen. Hierdoor weet je zeker dat het verzenden en ontvangen van e-mails werkt. Mocht je aan de hand van dit artikel nog vragen hebben? Neem dan contact met mij op via frits@effectivedare.nl of bel/app op 0644081275.

Meer artikelen:

Emailadressen beheren in het controlepaneel

Nadat wij onze hosting hebben geactiveerd op jouw website kun je met deze simpele handleiding gemakkelijk zelf jouw emailadres(sen) beheren in het controlepaneel. Denk hierbij aan het aanpassen van wachtwoorden of aanmaken van nieuwe emailadressen.

Lees verder »